Solo-instrumentaal

SOLARE EARLY TAPES
SOLARE EARLY TAPES
SOLARE
SOLARE
FAR EAST
FAR EAST
THE INNER GARDEN
THE INNER GARDEN
MOON IN THE WATER
MOON IN THE WATER
DE RERUM NATURA
DE RERUM NATURA
L’ISOLA
L’ISOLA
L’ISOLA KLEIN ENSEMBLE
L’ISOLA KLEIN ENSEMBLE
INNER INSPIRATION
INNER INSPIRATION
SOOTHING HEART
SOOTHING HEART
ENERGETIC
ENERGETIC

 

 

 

 

 

L’ISOLA KLEIN ENSEMBLE

Hoewel Perrino tevreden was met het eindresultaat van L’ISOLA met klassiek symfonieorkest begon er langzaam bij hem iets te groeien om het album op een andere manier invulling te geven.
Het verlangen om de compositie te transponeren naar een andere toonsoort.
Perrino ontdekte dat hij een aardse toets miste. Het leek erop dat hij het ‘vleselijke aspect’ van de muziek miste. Dit is een van de belangrijke elementen die nodig is om onszelf uit te drukken. Hij voerde talloze experimenten uit.
Tenslotte had hij het hele eiland weer terug naar de aarde gebracht door de volgende veranderingen door te voeren. Hij verwijderde het grootste deel van de strijkersgroep, hij behield alleen de cello en de dubbelbas. Hij versterkte de percussiekant en de stille ritmes. Tenslotte plaatste hij de aanwezigheid van de menselijke stem meer op de voorgrond.
Zo heeft hij de nieuwe versie van L’ISOLA teruggebracht op aarde en het zo losgemaakt uit de hemelse omarming van de versie met het klassieke symfonieorkest.
Hier zijn we aangekomen bij de publicatie in 2006 van dit album met klein ensemble. Een album dat niet alleen de titel behoudt maar ook de composities van het vorige album. Het bevat de andere helft van de hemel. Het eerste album met zijn hemelse droombeeld en het tweede album met zijn aardse droombeeld. De melodieën hebben hun oorspronkelijkheid terug gekregen door de uitvoering van het ensemble met twaalf musici. De melodieën zijn meer centraal komen te staan door de aanwezigheid van de percussiegroep, de drijvende kracht bij het ontstaan en de ontwikkeling van de composities.
In deze versie is het veel makkelijker om de echo’s te horen van de componisten, waar Perrino zo van houdt, van middeleeuwse muziek tot barok, van Russische Romantiek tot moderne componisten.
Nu voelt Perrino dat hij een goed evenwicht met deze twee versies heeft bereikt. Hij kan nu luisteren en genieten van beide versies van L’ISOLA als een apart muziekstuk. Het moge duidelijk zijn dat zijn voorkeur op het moment van uitbrengen uitgaat naar de laatste versie. Hij ziet zijn laatste L’ISOLA als de thuiskomst van een dierbare vriend die te lang weg is geweest.

 

https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-Front.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-2.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-3.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-4.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-5.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-6.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-7.jpg
https://www.ciroperrino.nl/wp-content/uploads/2016/09/Lisola-klein-ensemble-Back.jpg